|
|
||
|
International Society of
Philosophy and Cosmology
Future Human Image
Volume 8
Kyiv, 2017
Future Human Image, Volume 8
The State Registration Certificate of the print media КВ N20662-10462Р, April 17 2014
http://fhijournal.org/
E-mail: bazaluk@ispcjournal.org
Printed in the manner of a collective monograph "Future Human Image:
Whom and How to Educate in the Rising Generations?" since 2011.
Cosmology (Minutes of meeting N 18 from August 10 2017)
Editor-in-Chief
Oleg Bazaluk, Doctor of Sciences, Professor
Editorial Board
Denys Svyrydenko, Doctor of Sciences, Professor (Deputy Editor-in-Chief, Ukraine)
Galyna Beregova, Doctor of Sciences, Professor (Russia)
Anna Brodsky, PhD, Professor (USA)
Enric Cabrejas (Spain)
Svitlana Cherepanova, Doctor of Sciences, Professor (Ukraine)
Leonid Dzhahaya, Doctor of Sciences, Professor (Georgia)
Serhiy Klepko, Doctor of Sciences, Professor (Ukraine)
Sergey Krichevskiy, Doctor of Sciences, Professor (Russia)
Akop Nazaretyan, Doctor of Sciences, Professor (Russia)
Andrey Ostapenko, Doctor of Sciences, Professor (Russia)
Olgha Petriashvili, Doctor of Sciences, Professor (Georgia)
Valentin Rybalka, Doctor of Sciences, Professor (Ukraine)
Raushan Shindaulova, Doctor of Sciences, Associate Professor (Kazakhstan)
Arkady Ursul, Doctor of Sciences, Professor (Russia)
The Journal is indexed in the following international databases:
http://www.bazaluk.org/
Мiжнародне фiлософсько-космологiчне товариство
Future Human Image
Том 8
Київ, 2017
Future Human Image, Том 8
Свiдоцтво про державну реєстрацiю друкованого засобу масової iнформацiї --
КВ N20662-10462Р, вiд 17 квiтня 2014 року
http://fhijournal.org/
E-mail: bazaluk@ispcjournal.org
Видається як колективна монографiя "Образ людини майбутнього:
Кого i Як виховувати в пiдростаючих поколiннях" з 2011 року.
Як науковий журнал "Future Human Image" видається з 2014 року.
Друкується за рiшенням наукової ради Мiжнародного фiлософсько-космологiчного товариства (протокол N 6 вiд 18 серпня 2017 року)
Головний редактор
Олег Базалук, доктор фiлософських наук, професор
Редакцiйна колегiя
Денис Свириденко, доктор фiлософських наук, професор
(заступник гол. редактора, Україна)
Галина Берегова, доктор фiлософських наук, професор (Україна)
Ганна Бродски, доктор фiлологичних наук, професор (США)
Eнрiк Кабрегас (Iспанiя)
Свiтлана Черепанова, доктор фiлософських наук, професор (Україна)
Сергiй Крiчевський, доктор фiлософських наук, професор (Росiя)
Акоп Назаретян, доктор фiлософських наук, професор (Росiя)
Aндрiй Остапенко, доктор педагогичних наук, професор (Росiя)
Oльга Петрiашвiлi, доктор фiлологичних наук, професор (Грузiя)
Валентин Рибалка, доктор психологичних наук, професор (Україна)
Раушан Шиндаулова, доктор фiлософських наук, доцент (Kазахстан)
Аркадiй Урсул, доктор фiлософських наук, професор (Росiя)
Журнал iндексується в наступних мiжнародних базах:
Мiжнародне фiлософсько-космологiчне товариство:
http://www.bazaluk.org/
Международное философско-космологическое общество
Future Human Image
Том 8
Київ, 2017
Future Human Image, Том 8
Свiдоцтво про державну реєстрацiю друкованого засобу масової iнформацiї --
КВ N20662-10462Р, от 17 апреля 2014 года
http://fhijournal.org/
E-mail: bazaluk@ispcjournal.org
Печатается по решению научного совета Международного философско-космологического общества (протокол N 6 от 18 августа 2017 г.)
Главный редактор
Олег Базалук, доктор философских наук, профессор
Редакционная коллегия
Денис Свириденко, доктор философских наук, профессор
(зам. главного редактора, Украина)
Галина Берегова, доктор философских наук, профессор (Украина)
Анна Бродски, доктор филологических наук, профессор (США)
Eнрик Кабрегас (Испания)
Светлана Черепанова, доктор философских наук, профессор (Украина)
Сергей Кричевский, доктор философских наук, профессор (Россия)
Акоп Назаретян, доктор философских наук, профессор (Россия)
Aндрей Остапенко, доктор педагогических наук, профессор (Россия)
Oльга Петриашвили, доктор филологических наук, профессор (Грузия)
Валентин Рибалка, доктор психологических наук, профессор (Украина)
Раушан Шиндаулова, доктор философских наук, доцент (Казахстан)
Аркадий Урсул, доктор философских наук, профессор (Россия)
Журнал индексируется в следующих международных базах данных:
Международное философско-космологическое общество:
http://www.bazaluk.org/
The Theory of Education: "Those Who Transform the Universe" (New Book Announcement)
Oleg Bazaluk -- Doctor of Philosophical Sciences, Professor International Society of Philosophy and Cosmology (ISPC) (Kyiv, Ukraine)
E-mail: bazaluk@ukr.net
|
9 |
The Theory of Education: "Those Who Transform the Universe" (New Book Announcement) by Oleg Bazaluk
|
11 |
The Theory of Education: "Those Who Transform the Universe" (New Book Announcement) by Oleg Bazaluk
Essentially, the author offers a theoretical basis and practical recommendations to answer the question: "Whom and How should the older generations educate in the rising generations?" Using the metaphors and constantly appealing to the ideas of Plato and Martin Heidegger, the author introduces the education as neuro-programming of the human brain. Under the in-fluence of the special impact technologies, among which the educational technologies play an important role, as well as under the influence of consciously adopted decisions, an individual structure and functions of the human brain are formed, which directly influence the manifesta-
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education
Galyna Berehova -- Doctor of Philosophical Sciences, Professor
Kherson State Agrarian University
(Kherson, Ukraine)
E-mail: gberegova@meta.ua
Фiлософiя освiти: основнi методологiчнi вектори формування свiтогляду людини майбутнього у вищiй школi
Галина Берегова -- доктор фiлософських наук, професор
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
Частина 3
Основнi вектори формування свiтогляду людини майбутнього
Моральний статус сучасної особистостi
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
Гуманiзацiя та гуманiтаризацiя вищої освiти
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
Етика як методологiчний орiєнтир сучасного освiтнього простору
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
Висновки з частини 3
Philosophy of Education: Main Methodological Vectors of Moulding the Person of the Future in Higher Education by Galyna Berehova
The Subject of Culture Within the Objective Scope of the Philosophy of Education
Svitlana Cherepanova -- Doctor of Philosophical Sciences, Associate Professor
Lviv Ivan Franko National University
(Lviv, Ukraine)
E-mail: cherepanovalviv7@gmail.com
Суб'єкт культури у предметному просторi фiлософiї освiти
Свiтлана Черепанова -- доктор фiлософських наук, доцент Львiвський нацiональний унiверситет iменi Iвана Франка (Львiв, Україна)
Вступ
The Subject of Culture Within the Objective Scope of the Philosophy of Education by Svitlana Cherepanova
Базиснi буттєво-цiннiснi концепти фiлософiї освiти
The Subject of Culture Within the Objective Scope of the Philosophy of Education by Svitlana Cherepanova
Пiдготовка педагога у класичному унiверситетi
The Subject of Culture Within the Objective Scope of the Philosophy of Education by Svitlana Cherepanova
До питання "Нової школи" в Українi
The Subject of Culture Within the Objective Scope of the Philosophy of Education by Svitlana Cherepanova
Висновки
The Subject of Culture Within the Objective Scope of the Philosophy of Education by Svitlana Cherepanova
A Man of the Future
and the Modern Education Policy
E-mail: gukh39@yandex.ru
Человек будущего
и современная образовательная политика
Владимир Гухман -- доктор философских наук, профессор Тверской государственный университет (Тверь, Россия)
|
41 |
Постановка проблемы
О формировании культурной элиты
|
43 |
|
45 |
|
47 |
О современной образовательной среде
|
49 |
О воспитательной функции педагога
Заключение
|
51 |
A Man of the Future and the Modern Education Policy by Vladimir Gukhman
Tarusin, Mihail, i Aleksandr Mehanik. Summa ideologii. Mirovozzrenie i ideologiya sovremennoy rossiyskoy elityi. Moskva: Institut obschestvennogo proektirovaniya, 2008. Ursul, Arkadiy, i Tatyana Ursul. Megatrendyi evolyutsii obrazovaniya tretego tyisyacheletiya.
Relationship between Emotional Intelligence and Aggression on Boxers
Hande Baba Kaya -- Research Assistant
Skarya University
(Sakarya, Turkey)
E-mail: handebaba@sakarya.edu.tr
Muhsin Hazar -- Associate Professor
E-mail: mbeyler@sakarya.edu.tr
?hsan Sar? -- PhD
E-mail: ihsansari@sakarya.edu.tr
Atike Y?lmaz -- Lecturer
Bilecik ?eyh Edebali Universty
(Bilecik, Turkey)
E-mail: atike.yilmaz@bilecik.edu.tr
|
55 |
Introduction
Materials and Methods
Results and Discussions
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Conclusions & Recommendations
Acknowledgements
Specificity of Being and "Different Modernities" of a Person in the Contextual Range of Anthropological Conflict of Postmodernism
Sergey Kostyuchkov1 -- PhD, Associate Professor
Kherson State University
(Kherson, Ukraine)
E-mail: kosser.63@ukr.net
Specificity of Being and "Different Modernities" of a Person in the Contextual Range of Anthropological Conflict of Postmodernism by Sergey Kostyuchkov
Specificity of Being and "Different Modernities" of a Person in the Contextual Range of Anthropological Conflict of Postmodernism by Sergey Kostyuchkov
Conclusions
Specificity of Being and "Different Modernities" of a Person in the Contextual Range of Anthropological Conflict of Postmodernism by Sergey Kostyuchkov
The Activities and Culture of Teachers:
the Interdependent Factors of Their Development
Alexander Mishchenko -- PhD
Public Association "Lifelong Education for All"
(Saint-Petersburg, Russia)
E-mail: Mischenko-al@yandex.ru
Деятельность и культура педагогов: факторы их взаимозависимого развития
Александр Мищенко -- кандидат экономических наук Общественное объединение "Непрерывное образование для всех" (Санкт-Петербург, Россия)
|
73 |
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Деятельность |
|
0,284* |
|
Профессиональная |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
педагога |
|
Ф1 |
культура педагога |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,276* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,229* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,187* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,183* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рис. Взаимодействие факторов содержания деятельности и профессиональной культуры педагогов
(Санкт-Петербург, 2015г.г.)
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
The Activities and Culture of Teachers: the Interdependent Factors of Their Development by Alexander Mishchenko
Anthropologic Matrix of Human Education
Completeness1
E-mail: ost101@mail.ru
Антропологическая матрица полноты
образования человека
Андрей Остапенко -- доктор педагогических наук, профессор Кубанский государственный университет (Краснодар, Россия)
|
87 |
Утрата антропологического идеала
как причина молодёжного экстремизма
1.1. Онтологические основания (горизонтальная ось)
1.2. Уровни образовательных целей как ступени становления человека (вертикальная ось)
|
91 |
Anthropologic Matrix of Human Education Completeness by Andrey Ostapenko
2.1. Первый этаж: ознакомительный
2.2. Второй этаж: компетентностный
Anthropologic Matrix of Human Education Completeness by Andrey Ostapenko
2.3. Третий этаж: благотворный
2.4. Четвёртый этаж: творческий
Anthropologic Matrix of Human Education Completeness by Andrey Ostapenko
2.5. Пятый этаж: спасительный
Anthropologic Matrix of Human Education Completeness by Andrey Ostapenko
Anthropologic Matrix of Human Education Completeness by Andrey Ostapenko
человек совершенный =
или
homo perfectus =
Но каждое слагаемое этой суммы ещё предстоит наполнить смыслом и содержанием. Но помним, что теряя норму, теряя идеал или его составляющие, мы теряем сози-дательный смысл, и верх берёт ущербность, которая своими щербатыми зазубринами рождает рознь и непонимание, превращающиеся в раны социальных конфликтов, экс-тремизма, терроризма и гражданских войн. А идеал исчезает тогда, когда его не видят правители и перестают транслировать учителя и родители, теряющие образ будущего
Humanistic Approach to Early Childhood Education in the Educational Philosophy of Rudolf Steiner
E-mail: kalokagatija@gmail.com
|
103 |
Humanistic Approach to Early Childhood Education in the Educational Philosophy of Rudolf Steiner by Dragana Pavlovic, Zorica Stanisavljevic Petrovic, and Milan Miljkovica
Introduction
Steiner -- Waldorf Pedagogy -- Humanistic Determinants
Humanistic Approach to Early Childhood Education in the Educational Philosophy of Rudolf Steiner by Dragana Pavlovic, Zorica Stanisavljevic Petrovic, and Milan Miljkovica
Humanistic Approach to Early Childhood Education in the Educational Philosophy of Rudolf Steiner by Dragana Pavlovic, Zorica Stanisavljevic Petrovic, and Milan Miljkovica
Humanistic Approach to Early Childhood Education in the Educational Philosophy of Rudolf Steiner by Dragana Pavlovic, Zorica Stanisavljevic Petrovic, and Milan Miljkovica
Conclusion
Humanistic Approach to Early Childhood Education in the Educational Philosophy of Rudolf Steiner by Dragana Pavlovic, Zorica Stanisavljevic Petrovic, and Milan Miljkovica
Bruner, Jerome S. The Culture of Education. Cambridge, MA: Harvard University Press. 1996. De Souza, Doralice Lange. Learning and Human Development in Waldorf Pedagogy and Curriculum. In ENCOUNTER: Education for Meaning and Social Justice. Volume 25,
Paull, Johan. Rudolf Steiner and the Oxford Conference: The Birth of Waldorf Education in
Britain. In European Journal of Educational Studies. Volume 3, No 1, 2011: 53-66.
The Cosmic Sources of Religious Feeling
(a possible hypothesis)
Victor F. Petrenko -- Doctor of Psychology, Professor Lomonosov Moscow State University (Moscow, Russia)
E-mail: victor-petrenko@mail.ru
Космические истоки религиозного чувства (возможная гипотеза)2
Виктор Ф. Петренко -- доктор психологических наук, профессор Московский государственный университет им. М.В.Ломоносова (Москва, Россия)
Введение
|
115 |
|
117 |
Прекрасно в нас влюбленное вино
Но что нам делать с розовой зарей
Мгновение бежит неудержимо,
Как мальчик, игры позабыв свои,
Следит порой за девичьим купаньем
И, ничего не зная о любви,
Ревела от сознания бессилья
Тварь скользкая, почуя на плечах
Еще не появившиеся крылья;
|
121 |
|
123 |
The Cosmic Sources of Religious Feeling (a possible hypothesis) by Victor F. Petrenko
|
125 |
|
127 |
|
129 |
The Cosmic Sources of Religious Feeling (a possible hypothesis) by Victor F. Petrenko
The Cosmic Sources of Religious Feeling (a possible hypothesis) by Victor F. Petrenko
The Cosmic Sources of Religious Feeling (a possible hypothesis) by Victor F. Petrenko
Кричевский, Сергей. Эффект соляриса. Что снится космонавтам в полете? В "Аргумен-ты и Факты" N 50-51 декабрь, 2014. http://www.aif.ru/society/science/1408447
The Professional Training of Law and History Teachers as a Research Subject
Lilya Ryabovol -- Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University (Kropyvnytskyi, Ukraine)
E-mail: lryabovol8@gmail.com
Introduction
Result and Discussion
The Professional Training of Law and History Teachers as a Research Subject by Lilya Ryabovol
The Professional Training of Law and History Teachers as a Research Subject by Lilya Ryabovol
The Professional Training of Law and History Teachers as a Research Subject by Lilya Ryabovol
Conclusions
The Professional Training of Law and History Teachers as a Research Subject by Lilya Ryabovol
Socio-Cultural and Ideological Preconditions of Gender Equality
Sviytlana Storozhuk -- Doctor of Philosophical Sciences, Associate Professor National University of Life and Environmental Sciences (Kyiv, Ukraine)
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
(Ivano-Frankivsk, Ukraine)
E-mail: ivi1970@mail.ru
Key Words: gender equality, desecration, patriarchy, social agreement, natural equity, secularization
Introduction
|
149 |
Socio-Cultural and Ideological Preconditions of Gender Equality by Sviytlana Storozhuk, and Ihor Goyan
Equality without equality
Socio-Cultural and Ideological Preconditions of Gender Equality by Sviytlana Storozhuk, and Ihor Goyan
Socio-Cultural and Ideological Preconditions of Gender Equality by Sviytlana Storozhuk, and Ihor Goyan
Collision in the ideals
Socio-Cultural and Ideological Preconditions of Gender Equality by Sviytlana Storozhuk, and Ihor Goyan
Conclusions
Socio-Cultural and Ideological Preconditions of Gender Equality by Sviytlana Storozhuk, and Ihor Goyan
Declaration of the Rights of Woman and the Female Citizen (author Olympe de Gouges) (1791). http://megasite.in.ua/ 118088-deklaraciya-prav-zhinki-i-gromadyanki.html Firestone, Shulamith. The Dialectic of Sex: The Case for Feminist Revolution. New York,
The Cosmological Potential of Byzantine Ascetic Aesthetics
E-mail: tsarenok-sever@ukr.net
Introduction
Aesthetics, Ontology and Cosmology: sphere of interaction
Which looks o'er waves so blue, skies so serene,
That he who there at such an hour hath been,
Will wistful linger on that hallowed spot;
Then slowly tear him from the witching scene,
Sigh forth one wish that such had been his lot,
Then turn to hate a world he had almost forgot."
Conclusion
AUTHORS
Information for Authors
Review procedure
Payment policy
International Society of Philosophy and Cosmology (ISPC)
Future Human Image, Volume 8, 2017
The Academic Journal
Future Human Image, Том 8, 2017
Науковий журнал
Future Human Image, Том 8, 2017
Научный журнал
Коректура -- Базалук О.О.
Комп'ютерне верстання -- Панченко Н.В.
Макет обкладинки -- Панченко Н.В.
|
Новые книги авторов СИ, вышедшие из печати:
О.Болдырева "Крадуш. Чужие души"
М.Николаев "Вторжение на Землю"